הצלחה ויראלית לפסטיבל ורטיגו. Shaza10

הפסטיבל חוצה גבולות ועד כה ניצפה במעל 100 מדינות ברחבי העולם על ידי עשרות אלפי צופים כולל במדינות ערב מצריים, לבנון, ירדן, האמירויות ערב הסעודית והרשות הפלסטינית

לאור ההצלחה והביקוש יוארך הפסטיבל בעוד מספר ימים

פסטיבל המחול של ורטיגו המתקיים באתר הלהקה צבר למעלה מ-20,000 צפיות של קהל מאז פתיחתו לפני שבוע בתאריך ה-27.12.20.

לאור ההצלחה והביקוש החליטה הנהלת הלהקה להאריך את הפסטיבל בעוד מספר ימים.

מבדיקת נתוני הכניסות לאתר עולה כי 90% מהצופים הינם מישראל אך הפסטיבל הצליח גם לפרוץ גבולות כאשר 10% מהצופים הם מארה״ב וקנדה, אירופה, אמריקה הדרומית והמרכזית, אוסטרליה, דרום אפריקה, סקנדינביה, רוסיה, יוון,איטליה, גרמניה, צרפת, בריטניה, סין, יפן, הונג קונג,דרום קוראה, ניוזילנד, הפיליפינים , פקיסטן, דובאי, אבו דאבי, ועוד.

הפסטיבל נערך כמתנת סוף השנה של ורטיגו לקהל (ללא תשלום ) ובסימן החזון של הלהקה שפעילותה מאז היווסדה משלבת אמנות. חברה וסביבה.

לדברי עדי שעל מנכ"ל הלהקה " כשתכננו את הפסטיבל במתכונת הזו שנכפתה עלינו בשל הקורונה, התייחסנו לערכי יסוד שהם עמודי התווך שלנו – אמנות, חברה וסביבה. הפלטפורמה הדיגיטלית היא הזדמנות להציב אותם בשורה אחת כשווים . כשאנחנו משתתפים בפסטיבל מחול רגיל בימתי בכל מקום בעולם, אנחנו מקפידים לכתוב שללהקה יש עולמות תוכן נוספים שמתבטאים בעשייה חברתית וסביבתית, אבל זה תמיד משני. ופתאום היה אפשר לשים את שלושת עמודי התווך בחזית ולפתוח אותם במקביל לקהל הרחב.

ההחלטה להפוך את הפסטיבל לחינמי, למתנה, באה מתוך תפיסת העולם שלנו שכגוף נתמך שמקיים פסטיבל שנתמך, אין סיבה שעניין התשלום יהיה חסם בפני הקהל וכנ"ל ההחלטה להניח את הפסטיבל פתוח בכל שעה מרגע עלייתו לאוויר. כולם יכולים לראות את זה בזמן שמתאים להם ומכל מקום בעולם ואכן, הנתונים עד כה מראים שהצלחנו וזה מרגש" .

תוכנית הפסטיבל כוללת בכורות, יצירות נבחרות מכל השנים, סיור וירטואלי בכפר המחול האקולוגי של הלהקה, הרצאה של נעה ורטהיים, ביקור בתוכנית ההכשרה לרקדנים, כניסה לעולם המחול המשולב כוח האיזון והצצות אל מאחורי הקלעים של ורטיגו.

לצפייה בפסטיבל 

הבכורות פסטיבל המחול ורטיגו בעת המורכבת הזו, הודות לנכוראוגרפיה של ורטהיים על רקדני ורטיגו :איתי פרי, מיכה איימוס, עדן בן שימול, דניאל קוסטה, שון אולס וקרינה פריימן .