למלא את הריק: על להקת "ורטיגו". יונתן אסתרקין

להקת המחול "ורטיגו" עובדת על מופע חדש בשם "נול" בכוריאוגרפיה של נעה ורטהיים, כוריאוגרפית הראשית של הלהקה. היצירה מיועדת לפתוח את פסטיבל המחול בכרמיאל בקיץ ולאחר מכן תופיע בפסטיבל "מחול לוהט" במרכז סוזן דלל בתל אביב. בינתיים היא בהרצה וחזרות. "היצירה נול, null, שזה משתנה ריק במתמטיקה, מבקשת להתבונן על האקראיות שבתוך הסדר בעולמנו הן בהקשר המיני, של גברים מול נשים, והן בהקשר של תפיסת זמן וחלל", אומרת ורטהיים.

למוזיקה במופע אחראים המוזיקאים רן בגנו וסטפן פרי ואת עיצוב הבמה והתלבושות עשתה רקפת לוי.
להקת המחול "ורטיגו" נוסדה בשנת 1992 בירושלים על ידי בני הזוג נעה ורטהיים ועדי שעל. לדברי ורטהיים, "ורטיגו יוצרת אמנות עכשווית בעלת נגיעה חברתית וקהילתית חזקה הבאה לקרב בין אנשים ולגעת בהם באמצעות שפת הגוף. אנחנו להקת מחול עכשווי המהווה מקום מפגש פיזי ואנושי לאמנים ולקהל. ורטיגו לוקחת את הצופה בכל פעם מחדש למסע בלתי צפוי, מרגש ומאתגר ולמחוזות בלתי מוכרים".

לוורטיגו שני מרכזים המתחברים, כפי שהם מגדירים זאת, לישות אחת: מרכז מחול פעיל בירושלים המשמש כבית ספר למחול להכשרת רקדנים לעבודה עם נכים ואנשים עם מוגבלויות וכן "ורטיגו – כפר אמנות אקולוגי", מרכז תרבות בקיבוץ נתיב הל"ה המשלב בין אמנות לסביבה.