פסטיבל פלורסנט 2025 | 19.11

 רביעי · 19.11 · 20:30 · סטודיו ורטיגו, ירושלים

ערב שני של פסטיבל פלורסנט 2025 – ערב משולש של היוצרות רוני חדש, שרון כהן גוטרמן והדר פינקלשטיין.
כתובת: בצלאל 11, רחבת בית העם, ירושלים.

(לפני המופעים, 18:30–20:30 ברחבת בית העם תתקיים הרקדת סלסה פתוחה לקהל הרחב בהובלת בית הספר לריקודים לטיניים קפיטל לטינה. הכניסה חופשית.)

קורבנות ודימויים – מאת רוני חדש
בביצוע שירה בן אוריאל ורומי להב

במדיום הבימתי כיום, הן הפרפורמר והן היוצר, נדרשים להקריב חלק מסוים בשייכותו של הגוף לעצמו; בין אם עבור הקהל, עבור הכוראוגרף או עבור ’הצורה‘ / ’הדימוי‘ אותו הגוף משרת.
אנחנו תוהות על ‘שירות‘ הגוף הזה ורצוננו להמשיך להיות כבולות בו.
אך האם ישנה דרך לחמוק ולהיות גוף ללא דימוי, בימים בהם תבניות הדימויים הקלישאתיות של נשיות נטבעות בנו ללא רצוננו? ומהן ההשלכות של המצב ההפוך, דימוי ללא גוף?
הדואט קורבנות ודימויים עלה בבכורה בהרמת מסך 2018 בביצוע כרמל בן אשר ורוני חדש וזכה לתשבחות המבקרים והקהל. היצירה חוקרת את אילוף הגוף הנשי – כיצד הוא מתמסר לתכתיבים, מתעצב בהתאם לאידאלים נשיים ולמוסכמות תנועתיות. ככל שהעבודה מתקדמת, הדימויים הולכים ונערמים, דוחסים את הגוף עד כדי עומס בלתי נסבל – עד שהגוף אינו יכול לשאת עוד את משקלם, מתחיל לקרוס ולהתרוקן בניסיון נואש לשמר עניין ולהמשיך לשרת את הצופה ללא הפסקה.
כעת, שמונה שנים לאחר יצירת הדואט, רוני שבה אל היצירה מתוך צורך להתבונן בה מחדש ולהעמיק את חקירתה, מתוך הפרספקטיבה הבשלה יותר שפיתחה כאמנית וכאישה. היא חוזרת ליצירה עם קאסט חדש – שירה בן אוריאל ורומי להב.

על היוצרת:
רוני חדש (1990) כוריאוגרפית, רקדנית ומורה למחול עכשווי. ביצירתה, רוני מחפשת אחר מניעים אינסטינקטיביים ורגשיים לתנועה, וזאת על ידי פירוקו של הגוף לשלל איבריו ומציאת יכולת תנועתית נפרדת בכל איבר ואיבר. עבודותיה מתאפיינות ברצונה לפרק את הגוף, התנועה, הדימוי, היחסים בין הקהל למופיע ואת פעולת המופע עצמו. אופן עבודתה עם הגוף מקלף אותו מהיסטוריה, סטריאוטיפים ושאר תיוגים מוכתבים ומעמת אותו עם הווה עירום. עבודותיה זכו להכרה בינלאומית וקטפו פרסים בארץ ומחוצה לה, ביניהם פרס משרד התרבות ליוצרים צעירים (2018, 2021) ופרס גוונים במחול (2015).
צילום תמונה: Sonya levina

NECK – מאת ובביצוע שרון כהן גוטרמן

‏בשעות הדמדומים,
המחשבות שלי נסחפו והתערבלו
עם הדברים שאינם מופיעים בחיי.
מגע.
זיכרונות של מגע – אינטימי, חברי, ולעיתים לא רצוי –
הפכו להשראה."
סולו אינטימי בו המבצעת מטיילת בין זיכרונות של מגע.
באמצעות הגוף ככלי לעיבוד, התבוננות וריפוי, נרקם מסע תנועתי רגשי, בו היא מבקשת להנכיח רגעים ותחושות שצמחו מתוך חוויות של בדידות.
היצירה חוקרת את הגבולות שבין כמיהה לקרבה לבין זיכרון של פגיעה, ומציעה אפשרות לפירוק וליצירה מחדש – דרך הגוף, התנועה והמבט פנימה.

על היוצרת:
שרון כהן גוטרמן (30) היא רקדנית, יוצרת ומורה למחול עכשווי, בוגרת תואר B.Ed במחול ותעודת הוראה מסמינר הקיבוצים, ובוגרת מסלול ההכשרה של להקת ורטיגו. כיום רקדנית ומורה בלהקת קולבן דאנס. רקדה ביצירות מאת נועה ורטהיים, דפי אלטבב ומור ג'סיקה מזרחי. בעבר רקדה גם באופרה הישראלית וביצירות עצמאיות של כוריאוגרפים שונים נוספים. כיוצרת, עבודותיה הוצגו בין היתר בסוזן דלל, פסטיבל הקו האדום, ותיאטרון הבית. יצירותיה עוסקות בגוף כמרחב של קשר, מגע וחיפוש אחר שפה תנועתית אותנטית. בין יצירותיה: NECK (2025), משולש ושוקיים (2024), פרק ראשון (2022), ו-YOU END I (2018). שרון מלמדת מחול עכשווי משנת 2018 במסגרות שונות ברחבי הארץ, ומשלבת בשיעוריה עבודת רצפה, ריליס וקונטקט אימפרוביזציה.
צילום תמונה: אהוד מלמד

A Heartbeat Away – מאת הדר פינקלשטיין
בביצוע הדר פינקלשטיין ודנבר סקוט

מרחק הפעימה שבין הקרבה לבין השמירה על גבולות,
בין ההתכחשות לבין המודעות, בין אמת להסתרה, בין אהבה לפחד,
הוא המרחק
מהריפוי
ההשלמה
והשקט.

על היוצרת:
הדר פינקלשטיין היא רקדנית ויוצרת ילידת ירושלים.
רוקדת בלהקת המחול הקיבוצית בניהולו האמנותי של רמי באר מאז 2021.
רקדה בעבר בלהקת פרסקו בניהולו של יורם כרמי.
למדה במסלול להכשרת רקדנים בתל אביב, בניהולם האמנותי של נעמי פרלוב ועופר דגן במקביל לשירותה בצה"ל כרקדנית מצטיינת.
זכתה במקום הראשון בתחרות הרקדנים המצטיינים של משרד החינוך במחול עכשווי ב-2018, והייתה זוכת מלגת "קרן תרבות אמריקה – ישראל" במשך שלוש שנים ברציפות.
הדר בוגרת מצטיינת של תיכון האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים, ולמדה במקביל גם ב"בלט ירושלים" בניהולה של נדיה טימופייבה.
צילום תמונה: אודי הילמן

 לרכישת כרטיסים