ורטיגו בכפר מארח את להקת המחול אדמה

"חגורה שחורה"

כוריאוגרפיה: ליאת דרור \ רקדנים: עדי גבירץ, איתי דלומי, עירד בן גל,

כשאנו חושבים על ריקוד/תנועה/מחול לעיתים קרובות אנחנו חושבים על המימד הפיזי, על טווח היכולת הפיזית, על הביצוע, על יכולתנו לאתגר ,לשפר ולקדם את הגמישות, העוצמה והחוזק הטמונים בו, להגיע לקצוות ולעיתים לקצה יכולתנו. אלא שגופנו הוא הרבה מעבר למיומנות הפיזיות הנרכשות  הוא שומר הזיכרון הרגשי והנפשי שבנו, הוא 'הבית'.   כשהפיזי, הרגשי, הנפשי נשזרים לרקמה אחת, יתקיים בנו השקט ולצידו העוצמה , נאפשר לנשימה להניע את התנועה ולייצר זרימה שיש בה מהיציבות והאיזון כמו גם מהתעופה והעזה.                                                                                   "חגורה שחורה" הינה עבודה כוריאוגרפית שנבנתה בביתה החדש של 'אדמה' בשדרות. מרכז שהפך לבית ללימודי מחול וכוריאוגרפיה כמו גם לריפוי.

  "חגורה השחורה" הינו המבחן לשלב הגבוה ביותר באמנויות הלחימה אשר מעיד על יכולות ומיומניות שנרכשו לאורך שנות האימון, (בדומה לעולם המחול). שם זה ניתן למבצע האחרון שהתקיים בעזה בנובמבר 2019.    באמנויות הלחימה בשונה מלוחמה המבחן מייצג לא את השלב הסופי כי אם את ההתחלה, זוהי תחילת הדרך שלנו  להבנת הכוח , ויכולתינו לפעול עימו בערנות, מודעות, וכבוד. התכלית איננה התוצאה הסופית אלא הדרך עצמה, לא מדובר על ניצחון או הכנעה, אלא בהסכמה להתמודדות עם האחר, מתוך הבנה כי בו משתקף האני, והקרב הזה , למעשה, הוא עם עצמי, ולעולם לא עם האחר.
להקת המחול אדמה פועלת ומתאמנת בשדרות, הנמצאת על גבולה של עזה,  העבודה היומיומית בסטודיו בתוך מרחב פגיע ופצוע שמרוחק  מהמרכז שאולי הינו ה'בית' של האמנות, מצריכה בהכרח התבוננות שונה על תנועה, על הגוף האנושי  המחפש את הבלאנס -שווי המשקל בין יצירת האמנות למציאות מורכבת וכואבת.

הכוריאוגרפיה נבנתה על יסודות אימון שונות  וכביכול מעולמות שונים -אקרובטיקה, אמנות לחימה-כוח מתפרץ, תנועה טבעית, השקטת תודעה , מה שאפשר  חקירה תנועתית המביאה לאיזון אנרגטי ותודעתי.                        מה הגוף שלנו זוכר כיכולת נרכשת המעניקה מיומנויות ועל מה הוא יכול לוותר ולשחרר כדי לקבל את השינוי התמידי והבלתי נמנע , לאפשר למשקל להיות נוכח וכך להוריד מעצמנו משאות כבדים.

לרכישת כרטיסים