Articles

untitled-1

אמנות הקיום

כפר האמנות הוא מעבדה חיה ומתהווה, המושתת על עקרונות הקיימות ועל הניסיון למזער את ״טביעת הרגל האקולוגית״ של האדם בסביבתו הטבעית, לצמצם את הנזק ואת ההשפעה שאנו יוצרים כקבוצת אנשים על המרחב החי שמסביבנו, כיום ובדורות הבאים.

בכפר האמנות האקולוגי ״ורטיגו״ בקיבוץ נתיב הל״ה מאמינים כי לגינה יש תפקידים רבים נוספים מעבר לאווירה ולדקורציה, וכי הגינה מתפקדת כמערכת תומכת מבנה ופעילות אנושית ויש לה חלק פעיל ביצירת סביבה בריאה ובת קיימא.

לכתבה המלאה

2

פעילויות משפחתיות לראש השנה

כפר האמנות ורטיגו בקיבוץ נתיב הל״ה מ- 4 עד 7 יתקיימו במקום סדנאות במדיטציה,
טאי צ׳י ותנועה, תפילות ופעילויות לילדים.

לכתבה המלאה

3

שבוע איכות הסביבה יוצא לדרך

״השמירה על הסביבה היא חלק מאורח החיים במטה יהודה״, אומו־ ראש המועצה משה דדון.
״מי שבוחר לחיות כאן מחויב לערכים של איכות הסביבה, איכות האוויר, איכות המים, השמירה על הטבע.

נבנתה כאן תכנית מושקעת, מקצועית ומהנה, ואני מזמין את התושבים להגיע אל האירועים, להשתתף בהרצאות ולצפות בסרטים.

לכתבה המלאה
הסרט GASLAND הוקרן בורטיגו במסגרת הפסטיבל בליווי הרצאה של אייל ביגר.

4

עבודת גוף ואדמה

בחלל הסטודיו של להקת המחול ורטיגו בחלל הסטודיו של להקת המחול ורטיגו מתקיימות סדנאות תנועה, ובחלל האקולוגי הצמוד מתקיימות סדנאות אדמה את כל הסדנאות אפשר ללוות בארוחה צמחונית משובחת.״במפגש דרך הגוף המשתתפים מתחברים לחוויה דרך החושים, הדמיון והרגש״, מסביר עדי שעל, ממקימי הכפר. ״הסדנה משכללת את היכולת להכיר את עצמך טוב יותר ולהתכוונן לתקשורת עם האחר,לתרום לגיבווש ולעבודת צוות״.

סדנת אדמה כוללת התנסות מעשית בבניית לבנים ופיסול באדמה. המשתתפים מוזמנים להפשיל שרוולים ולהתנסות בעבודת אדמה ופיסול מחומרים טבעיים כמו קש, אדמה,חול ומים. ״זהו כלי מצוין להגברת המודעות לסביבה וחוויה קבוצתית מגבשת ותורמת״.

לכתבה המלאה